Echipa ce a introdus chirurgia de o zi in practica privata. Cea mai vasta experienta, peste 2000 de cazuri, in chirurgia minim invaziva cu recuperare rapida (fast track surgery)

Durerea cronica pelvina

Durerea cronică pelvină: Privire de ansamblu asupra simptomelor, diagnostic, cauze frecvente, opțiuni terapeutice

Durerea pelvină este un simptom foarte frecvent în rândul femeilor de toate vârstele. Există multe cauze pentru durea pelvienă, deși unele nu sunt bine înțelese. Cea mai frecventă cauză a durerilor cronice pelvine o reprezintă endometrioza, la  aproximativ 80% din femeile cu dureri pelviene fiind evidențiate laparoscopic implante de endometrioză. Alte cauze ginecologice pentru durerea cronică pelvină pot fi:

• aderențe;
  • fibroame (leiomioame);
  • adenomioză;
  • boala inflamatorie pelvină (infecție ce afectează uterul, trompele și / sau ovarele);
  • stenoză de col uterin;
  • chisturi ovariene;
  • ovar ectopic

Există, de asemenea, alte cauze de durere pelvină determinată de afecțiuni ale organele pelvice ce nu au legătură cu sistemul de reproducere, cum ar fi intestinul, tractul urinar, apendice, sau mușchii pelvieni.

O femeie cu dureri cronice pelviene merită o evaluare amănunțită, începând cu un istoric și examen fizic detaliat. De multe ori evaluarea endoscopică (laparoscopie) este necesară pentru diagnostic.

Adolescentele cu dureri pelvine necesită o atenție deosebită. Un număr semnificativ de tinere, cu dureri pelviene au endometrioză. Diagnosticul este adesea amânat, deoarece familiile lor interpretează adesea simptome tipice de endometrioză, cu cele asociate perioadei menstruale.

Alte femei pot prezenta dureri pelvine din anii adolescenței, și numai atunci când boala a progresat sau au infertilitate caută asistență medicală profesională. Adolescentele care suferă de crampe menstruale severe, au nevoie de o investigație aprofundată pentru a exclude endometrioza. Un diagnostic precoce confirmat prin proceduri minim invazive, cum ar fi chirurgia laparoscopică poate ajuta aceste femei să trăiască o viață fără durere și să-și păstreze fertilitatea.